חשיבה יצירתית בעסקים

בעולם הדינמי שיצרה המאה העשרים ואחת ההשכלה, הניסיון, המחויבות ושאר תכונות שנועדו לעטר את קורות החיים נדחקו מעט לאחור, כאשר התכונה המובילה שהולכת יד ביד עם ההצלחה היא היצירתיות. חשיבה יצירתית בעסקים היא חשיבה פתוחה אשר אינה נשענת על מגבלות ועל הנתונים המוכרים, ולמעשה מזהה את האתגר שבכל בעיה, מתוך נקודת ההנחה כי גם באירועים ומשברים הנראים כמובילים למבוי סתום- קיימת מעבר לדלת יציאה, היא דרך המלך.חשיבה יצירתית בעסקים לא תמיד מיועדת לפתרון בעיות, ובמקרים רבים מונעת מראש את הבעיות, ויוצרת מסלולי צמיחה לעסקים ולארגונים.העובדים היצירתיים הם אלו שקובעים את הקוד הארגוני, ומהווים נכס הן לתאגידים ולחברות והן לעסקים קטנים ובינוניים.מנהלים בארגון
מנהלים בארגונים הם המובילים את הטון והתרבות הארגונית, לצד ההצלחות העסקיות. המנהלים אשר משמשים כמפקחים על המשימות היום יומיות ואת האנשים בשטח הם המתווכים בין היעדים, המטרות ודרישות ההנהלה הבכירה לאתגרים, לשוק התחרותי, לצרכי העובדים ולהתנהלות השוטפת.על מנת להביא למיקסום היכולות של מנהלי השטח, נוהגים בארגונים ובחברות להשקיע בגזרת המנהלים, הן בפן האישי והן בפן המקצועי, ליצירת זהות וחיבור, יחסי אמון ומחויבות ועידוד של חשיבה יצירתית.בין הכלים הרבים הקיימים להשקעה בעובדים ובמנהלים, נמצאות סדנאות מעשירות ומפתחות, התורמות להתפתחותו האישית של העובד וליכולותיו המקצועיות גם יחד. כאשר נולד חיבור בין עולמו האישי של העובד ועולמו המקצועי, הדבר יביא אותו למיצוי עצמי של כלל הכישורים והכלים שברשותו. סדנאות מתקדמות אשר נבנות תוך חשיבה ומתן דגש על המשתתפים לצד צרכי הארגון יסייעו במיצוי האמור ויביאו ליצירת עובדים ומנהלים מחויבים, מרוצים ואפקטיביים הרבה יותר.הקשר בין הצלחה עסקית לאושר
נהוג להפריד בין המושג ערטילאי אושר לתפקוד, ליכולות ולהתרחשויות הנוגעות למקום העבודה. הפרדה זו אינה נכונה ואינה משקפת עולם בו עובדי התאגידים משקיעים שנות לימוד, כסף ומאמץ רב בהשכלה וברכישת ניסיון וכלים שיאפשרו להם להתברג בתפקידי מפתח ולהפוך לברי השפעה, מגדירים חלק ניכר ממי שהם על פי תפקידם והצלחתם במקום העבודה, ואינם מחפשים את האושר דווקא בתלוש השכר.עובדים מצליחים הם עובדים גאים, מלאי תחושת סיפוק ומחויבים למקום העבודה, למעסיק ולמטרות הארגון.סדנאות למנהלים
קיימות בשוק לא מעט חברות המציעות כלים, הכשרות וסדנאות למנהלים ולעובדים. חשוב לבחור נכונה בחברה ובמרצים מובילים, אשר מציגים יכולת מוכחת להביא ערך מוסף לארגון וליצור חוויה חיובית לעובדים.לפני הכל יש להימנע מהרצאות ומסדנאות לעובדים הנשענות על קלישאות, ולהבטיח תוכן חדש, מקורי ותורם בכל פורמט בו תבחרו. מעבר לזה, בטרם הזמנת סדנא או הרצאה, חשוב להתקשר בשיח עם המרצה והמפתח, ולשדר לו באופן ברור את אופי הארגון, לצד הצרכים הקיימים בו (התמודדות עם תחרות, הכלת שינויים ארגוניים), במטרה לקבל סדנא מותאמת אישית, תורמת ומעשירה.