מפגשי השראה למנהלים

מפגשי השראה למנהלים הם מטבעם הזמנה לסיפורים מרגשים ויוצאי-דופן על אנשים יוצאי-דופן.
אני מלווה תמיד כאלה: על קיר הסלון ועל קיר חדר העבודה שלי היו לי תמיד תמונות מעוצבות של אנשים מעוררי השראה שלמדתי עליהם: מנהיגים, פילוסופים, מאמני ספורט, מעצבות, פסיכולוגיות, מדעניות. הם מביטים אלי מהתמונות הקטנות שלהם ומזכירים לי תמיד לחשוב אחרת.אבל יש כאן משהו חשוב: אנשים מעוררי השראה וסיפורים מעוררי השראה מלאים בקלישאות: “תהיה אמיץ”, “תהיי חזקה”, “אל תשברו”, “תלכו אחרי החלומות שלכם”. כל המשפטים האלה הם הכל חוץ ממעוררי השראה. כל כך הרבה משפטים סתמיים ופומפוזיים נאמרו לנו משחר ילדותנו, כמעט בכל סרט של דיסני: תאמינו, תתמידו, לכו עם עצמכם.האתגר הוא לדעת לזקק מאנשים מעוררי השראה דרך חשיבה מסוימת, אופן פעולה מאפיין, תובנות ספציפיות לגבי החיים. קל מאוד להתמסר לסיפורי השראה, לטבוע בים של קלישאות, ולא לזכות בשום תובנה או מסקנה.הקרב הוא המתח בין דוגמה מעוררת התפעלות לבין האופן שנדע ללמוד ממנה משהו לחיים שלנו.
מפגש מנהלים מעורר השראה דורש מהמשתתפים בו “לנהל את האירוע”: לצוד מה אפשר לקחת מכל שטף הדוגמאות ולהוריד אל הקרקע. מנהלים שיידעו לעשות זאת, ולעבד בדרך האישית שלהם את הדברים, יוכלו להעביר הלאה את ההשראה. אלה שאינם בחדר תלויים ביכולת שלכם “לקחת מזה משהו משמעותי”. מצד שני, קיימת תמיד הסכנה של מסר פשטני שמרדד את כל הרוח המיוחדת שהייתה במפגש. כמו ניסיון לא מוצלח “להגיד מה השיר אומר במלים אחרות”, הרי כל הרעיון הוא הדרך המיוחדת שהמשורר הצליח לומר בה את הדברים ולסדר את המילים. ועדיין, כדי ללמוד ולהבין אנחנו צריכים להפוך את הדברים לשלנו.במפגש ההשראה הבא למנהלים בחברה שלכם נסו לחשוב על העובדים שלכם שזקוקים לקבל מכם השראה. מה תוכלו לזקק ולדייק להם מכל מה שנאמר. באיזו דרך אישית ומפתיעה תוכלו לתרגם להם את מה ששמעתם למסרים מעוררי השראה עבורם. האם תעבירו להם מסר חלקי וחסר כמו במשחק “טלפון שבור”, או שלהפך: תדעו לארוז ולספר את מה ששמעתם בדרך מוחשית יותר, נגישה יותר, מעשית יותר. זוהי ההזדמנות שלכם להפוך לאנשים מעוררי השראה באמת.